newyork2011.reismee.nl

Alweer de laatste dag

Inmiddels zijn we weer thuis en is de jetlag weggeslapen, maar toch nog even een verhaaltje over onze laatste dag en terugreis.

Vandaag vliegen we om zes uur terug naar Nederland, we hebben dus tot een uur of drie om in Jersey Gardens Outlet Center te shoppen!! In plaats van de metro, bus trein of taxi hebben we het vervoer voor vandaag anders opgelost. We hebben een auto gehuurd, bij Dollar voor maar 49 dollar per dag! Goeie deal dus, goedkoper dan een taxi zelfs. We staan rond half acht op, douchen, inpakken en halen de auto op. Het is even zoeken waar we precies moeten zijn, maar gelukkig wijst een vriendelijke polititeagente ons de weg. We worden bij Dollar geholpen door man die er komisch uitziet, omdat hij het postuur van Wesley Sneijder heeft en een pak aan van Arnold Schwarzenegger... Of we ook een verzekering willen voor de auto en GPS, ja doe maar, want de weg kunnen vinden is wel handig en je zult maar iemand aanrijden zonder verzekering. Toen bleek de internet deal ineens veel minder goed te zijn... bijkomende kosten 56 dollar!! Dus alles bij elkaar ruim 100 dollar, beetje jammer maar vooruit. We hebben een mooie Dodge tot onze beschikking en sjezen naarhet hotel. Autorijden in New York is een makkie, de drukte valt mee en de medeweggebruikers zijn erg coulant.

We halen de koffers op, checken uit en rijden dan naar het Outlet Center. We willen graag ontbijten bij IHOP en die zit vlak bij het winkelcentrum. We eten er heerlijk, Jikke pancakes en ik scrambled eggs en hasbrown (soort rosti). Met een goede bodem gaan we vervolgens vol goede moed shoppen. Als we drie uur verder zijn hebben we alleen de bovenste verdieping nog maar gehad en de benedenverdieping helemaal nog niet. We zijn het wel een beetje zat en moeten ook niet al te lang wachten voordat we naar het vliegveld gaan. Dus de benedenverdieping wordt effectief doorlopen, wat inhoudt dat we alleen de echt leuke winkels bezoeken. Om twee uur zijn we dan klaar en moeten de nieuwe aanwinsten nog de koffer in zien te proppen... Midden op de parkeerplaats alles dus uit de tassen en proppen maar. Gelukkig heeft JIkke heel netjes ingepakt en past alles erin. We droppen de auto bij het vliegveld en nemen de airtrain naar de vertrekhal. Het inchecken en douane gaat gesmeerd en binnen een half uurtje zitten we achter de douane een hapje te eten.

Nog even wat smsjes naar het thuisfront om te horen hoe het bij Nerderland-Bulgarije staat en dan kunnen we het vliegtuig in. De reis zal zo'n kleine zeven uur duren en ondanks de turbulentie gaat de tijd redelijk snel. Om acht uur landen we dan op Schiphol en zijn we weer veilig terug in Nederland! Een fijn gevoel, snel naar Jens! Dus even wachten op de trein en als we om half elf uitstappen in Wijhe loopt Jens ons met Opa en Oma al tegemoet!! De vakantie zit erop, maar we zijn heel blij weer bij Jens te zijn (en Opa en Oma natuurlijk ook :)

Emiel

Die wedstrijd van Nederland-Bulgarije ging niet door!! In plaats daarvan speelden ze tegen HONGARIJE!!!!!!!!!!!!!

Wel een waardeloze wedstrijd trouwens. Fijn dat jullie een geweldige, maar korte vakantie hebben gehad.

Christel

Fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad. De foto's die we donderdag hebben gezien waren echt heel mooi. Dus moet het in het echt tig x mooier zijn. Nou aftellen maar tot augustus!!!