newyork2011.reismee.nl

Maandag

Hello Holland!

Ook vandaag hebben we weer een mooie tijd gehad! Vanochtend naar het vrijheidsbeeld, we zouden eigenlijk om twee uur gaan maar Jikke heeft toch nog wel last van de rug en dan is zo'n klim niet verstandig. Qua planning komt het beter uit dat we dan in de ochtend gaan, dus vertrekken we rond negen uur naar Downtown Manhattan. We geven bij de kiosk aan dat we niet naar de kroon gaan en de man wisselt de tickets netjes om voor gewone kaartjes. We krijgen zelfs nog 6 dollar terug! Eenmaal bij het dok aangekomen staat er al een flinke wachtrij, wat dat betreft is New York net de Efteling; veel attracties en overal wachten voor je er in kunt. Maar goed, we hebben geen keuze en gaan in de koude wind wachten tot we naar binnen mogen. Gelukkig hebben we gereserveerde kaarten, want de wachttijd voor Flex kaartjes is ruim een uur! We zijn benieuwd hoe dit in de zomer isals er nog vele malen meer mensen de stad bezoeken... Maar dat mogen Emiel en Christel gaan ondervinden in Augustus :) .

Het is een stralende dag met een mooie blauwe hemel, mooi om het vrijheidsbeeld goed op de foto te zetten. We lopen het eiland rond, maken leuke foto's en drinken een warme chocomel. Daar warmen we weer een beetje van op. Na een uurtje hebben we het wel bekeken en gaan terug op de boot. We kunnen lekker in de zon en uit de wind zitten. Jikke heeft weer een bril op haar hoofd (ook als ze er geen een op heeft..). En onze gezichten zijn een beetje rood geworden. Maar een heerlijk stukje varen dus.

Eenmaal weer aan wal, gaan we Times Square nog een keer overlopen en slenteren door de ENORME Toys 'r Us (waar we goed slagen voor de blagen) en eten een heerlijke lunch bij Ruby Tuesday!!

Na de lunch brengen we de ingekochte kadotjes naar het hotel. Even een half uurtje met de voetjes omhoog en dan op naar Madison Square Garden om de kaartjes voor het basketbal op te halen. Rond vier uur hebben we de kaartjes in de tas en besluiten we Macy's nog even in te lopen om wat te drinken. Een biertje en een cola light later staan we weer buiten met een nieuwe tas voor JIkke.

Nu op naar de wedstrijd!! De arena zit bijna vol als de wedstrijd begint. Helaas mag er geen zoomlens mee naar binnen, dus echt goede foto's konden we niet maken. Tot aan het derde kwart is de sfeer nog niet uitzinnig, maar gaat het de mensen vooral om eten, drinken en meedoen aan spelletjes voor gratis artikelen. Uiteraard doen wij ook mee en winnen twee t -shirts en twee kleine handdoekjes! Tot de laatste seconde is de wedstrijd spannend, Het publiek leeft in de laatste tien minuten echt mee, New York staat met drie punten voor 10 seconden voor tijd. Toch weet Oralndo te scoren en wordt het gelijk. Danvijf minuten verlenging, waarin de Knicks toch weten te winnen!! Leuke wedstrijd en een mooie avond. Wat zeg ik... een mooi, hele mooie, dag!!

Nu lekker slapen en morgen shoppen en naar huis!!

Groeten van ons.

Christel

Zeg hebben jullie ze bij het vrijheidsbeeld wel even gewaarschuwd dat we inderdaad in augustus komen? Als je ze zegt dat de tokkies komen hoeven we denk ik niet zo lang te wachten. haha. Nog heel veel plezier. En jullie verhalen zijn echt geweldig