newyork2011.reismee.nl

De eerste dag

Zoals gezegd; zere voetjes en een moe maar zeer voldaan gevoel na vandaag!

Gisteravond zijn we heerlijk in slaap gevallen en vanochtend worden we rond half zeven wakker. Mooi op tijd dus om ons drukke programma van vandaag te volbrengen. Ons eerste doel is Rockefeller Center. We willen naar Top of the Rock, een 67 verdiepingen hoog uitkijkpunt over New York met uizicht op the Empire State Building. Het hotel ligt mooi centraal waardoor we lopend naar onze bestemming kunnen. Eenmaal aangekomen zoeken we eerst een tentje om te ontbijten. Maar dat valt nog niet mee voor acht uur.... een van de weinige open gelegenheden is Dunkin Donuts, we nemen een thee, warme chocomel en tosti's. Hier warmen we goed van op, want het is echt heel koud vanochtend. Er staat een schrale wind en de zon schijnt wel, maar is nog niet heel krachtig. Na het ontbijt gaan we met de lift omhoog, in een mum van tijd schiet de lift ons naar de 67e verdieping. We stappen uit en weten niet waar we moeten kijken. Wat een geweldig uitzicht en wat een skyline. We kijken 360 graden rond en maken foto's. Na een half uurtje gaan we weer naar beneden, we mogen vanavond of morgen nog een keer terug, wat we zeker zullen doen. Vanaf die plek moet het heel mooi zijn als de avond valt.

Na Top of the Rock lopen we richting Grand Central Station, een locatie die veel voorkomt in films en series. Kunnen we zeggen; daar zijn wij ook geweest. Tot nu toe nog geen celbrities gezien trouwens, Jikke heeft 'haar' Neal Caffrey ook nog niet gezien. Wel teleurstellend, want bij iedere hoek roept ze; Neeeeaaaalll where are you? Voor wie niet weet wie Neal Caffrey is; http://www.imdb.com/character/ch0165266/We drinken een Colatje en etenCheesecake bij Junior's. Hhhhmmm heerlijke Cheesecake, Arno heeft een Devils Food Cheesecake met chocolade, chocolade en nog eens chocolade en Jikke neemt een aarbei cheesecake. Lekker hoor.

Vanaf Grand Central gaan we naar Brooklyn Bridge met de metro. Dan blijkt de Iphone toch erg handig, want het is niet altijd even makkelijk je weg vinden in de ondergrondse hier. Maar met de Iphone in de hand komen we overal zonder een verkeerde lijn te nemen. Vanaf de Brooklyn Bridge gaan we lopend naar City Hall, halverwege de brug bellen we even met huize Draaijer. Daar gaat alles prima horen we, ook met kleine Jens. Fijn om te horen. We maken weer veel foto's en beginnen de voeten al aardig te voelen...

Het volgende doel is Chinatown en Little Italy, we hebben wat moeite met het vinden van downtown Chinatown. We blijken er echter middenin te staan... Beetje tegenvallend, wel veel chinese winkeltjes maar we hadden toch meer écht China (met eetkraampjes op straat e.d.) te vinden. Misschien zijn we daar nog te vroeg voor. Het is inmiddels half twee, tijd om te lunchen. Het lijkt ons leuk om dit te doen bij een van de Chineese restaurants en lopen er één naar binnen. Voor 4,50 dollar kun je vijf soorten vlees, vis en rijst uitzoeken. Niet duur en erg lekker.

Na de lunch lopen we nog wat door Chinatown en Little Italy. De voeten beginnen nu echt wel op te spelen, dus nemen we de Metro naar Herald Square om rustig wat winkels te bekijken. We scoren wat leuks voor Jo-Anne en een shirtje voor Jens. Nu zijn we het lopen wel zat en nemen de metro naar het hotel.

Het is nu bijna zes uur. Vanavond gaan we nog even naar Times Square, verder staat er niks meer op het programma.

Tot morgen!

Christel en Emiel

Wat een watjes!!!! Jullie zijn ook niets gewend. Misschien was een beetje oefening verstandig geweest.
Veel zere voeten nog ;))

pa&ma markelo

Ja,als je wat van de wereld wilt zien krijg je zere voeten,maar jullie vermaken je dus prima met eten en winkelen.lekker gegeten in Wijhe,en het was gezellig,Jens was goed te pas.nou veel plezier verder en loop nog maar just a few blocs.

de buurtjes

Hoi daar...

Als eerst; Fijn dat jullie goed aan zijn gekomen.
Enneh ja zere voeten hoort erbij...
Maar goed leuk dat jullie het goed hebben daar. Lekker eten, mooie hotel kamer en natuurlijk New York. Helemaal super. Wij wensen jullie nog een geweldig tijd daar en geniet ervan! groetjes de buurtjes en een kusje van jullie buurmeisje x