newyork2011.reismee.nl

Zondag

Goedemorgen Nederland!!

Het is hier nu tien voor elf en we gaan zo lekker de oogjes toe doen, want het was weer een hele mooie, indrukwekkende dag, maar als je alles wilt zien moet je sjouwen dus de voetjes branden weer lekker.

Maar goed, zoals gezegd; het was een hele hele hele mooie dag!!! We staan rond half acht op, douchen even lekker en gaan dan weer op pad om NY onveilig te maken. Ontbijten vanochtend doen we bij Starbucks, Jikke een Yoghurt en ik een panini met kip. Als we dat achter de kiezen hebben nemen we de subway naar Ground Zero. Als dan aan komt lopen bij Ground Zero is het allemaal al imposant, maar eenmaal het kleine kerkje, st Pauls Chapel,dat naast Ground Zero staat komt het allemaal wel aan. We lopen het kerkje binnen, net wanneer er een dienst begint. Deze dienst, samen met alle herrinneringen aan 9-11 zorgen toch wel voor een brok in de keel. Erg indrukwekkend allemaal. Als we het allemaal hebben laten inwerken en het kerkje uitlopen hebben we zin om wat leuks te gaan doen; shoppen!

Vlak bij Ground Zero is 21 Century Outlet. We willen naar binnen, maar de winkel is pas om 11 uur open. We lopen met de camera in de aanslag nog wat verder het Financial District in. We komen langs de New York Stock Exchange, waar geen toeristen meer naar binnen mogen helaas. We schieten nog wat plaatjes en Jikke doet een fotoshoot voor een of andere chinees. De man houdt haar wel 10 minuten aan het werk en ik maar wachten

Wink

Als we weer terug lopen naar 21 Century nemen we een donut bij Dunkin Donuts. Hier hebben we nog nooit een Donut gegeten (sowiezo eigenlijk nog maar zelden een donut gegeten), maar de eerste smaakt heerlijk! In het winkelcentrum slagen we erg goed voor Jo-Anne en Jens! Blij met de aankopen gaan we richtin Metro, volgende halte is Central Park!

Bijzonder zo'n groot park midden in een miljoenenstad. Door de tijd van het jaar ligt het park er wat somber bij, maar de wandeling is leuk en het zonnetje schijnt inmiddels ook lekker. Het is echter wel koud, vooral in de schaduw. Door de forse wind voelt het soms bar koud aan.

We lopen verder naar 5th av. Waar een grote parade aan de gang is. Het lijkt wel of Griekenland opnieuw Europees Kampioen voetbal is geworden.... Overal Grieken met shirtjes, vlaggen en muziek. Het blijkt de Griekse Nationale dag van de Onafhankelijkheid te zijn.

Als de stoet voorbij is steken we de weg over naar de Apple winkel, wat een drukte!!! Hordes mensen willen naar binnen om met de vingers aan de nieuwste Ipad, Iphone, Imac of Macbook te zitten. Wij dus ook

Laughing
Maar het blijft bij kijken, voorlopig nog geen nieuw Ipad (komt nog wel).

Inmiddels is het alweer drie uur en lopen we terug naar de Metro om vervolgens het Hotel even op te zoeken. Na een paar uurtjes chillen in het hotel gaan we weer op pad. We gaan eten bij Outback, een restaurant waar we vorig jaar inFlorida heerlijk hebben gegeten. Maar NY blijkt dan toch ook tegen te kunnen vallen. De blooming Union ziet er mooi uit, maar smaakt naar aangebrande uit in een kroketschilletje. De biefstuk is van een bejaarde koe en de Gamba's hebben 20 minuten op de grill gelegen. We eten er niet veel van en zeggen de ober nog wel dat we het niet goed vonden. Sorry sorry sorry, maar korting zit er niet in. Dan dus ook geen fooi. Teleurgesteld vertrekken we weer. Eigenlijk hebben we wel zin om naar het hotel te gaan, maar we zetten toch door en gaan naar Empire State Building. De wachttijd valt mee en binnen 5 mintuen zijn we boven. 86 verdiepingen hoog en geen last van hoogtevrees! Wat een GEWELDIG uitzicht, echt heel mooi en wat ons betreft mooier dan Top of The Rock.

Gisteravond heb ik geprobeerd NY bij nacht te fotograferen, maar dat lukte niet echt... Allemaal rare vlekken. Beetje zoeken op internet en een vraag op het Nikon forum brachten de oplossing, het UV filter er afhalen! Jikke had het ook al gezegd, maar ja daar wordt niet naar geluisterd.

Tongue out
Tip voor mijn grote broer dus; haal je uv filter er in de avond van af als jullie hier zijn, krijg je veel mooiere foto's!

We shoppen nog wat op Times Square en lopen dan terug naar het hotel. Moe maar heeeeeel voldaan!

Welterusten

Emiel

En bedank hoor. Dat zijn tips waar ik wat mee kan.
Veel plezier nog.