newyork2011.reismee.nl

De reis

Na een dag van sjouwen, foto's maken en onze ogen uitkijken zitten we nu lekker op de hotelkamer uit te rusten. Maar voordat we vertellen hoe onze dag was: eerst de reis. We staan vroeg op (7 uur) om lekker te douchen en dan naar de vertrekhal op Schiphol om in te checken. We hebben heerlijk geslapen en gaan dus uitgerust op pad. CitizenM is een prima hotel voor een nacht, wel een hele kleine kamer, maar een lekker bed en goede douche.

Gelukkig gaat het met Jikke haar rug redelijk goed. We stappen het hotel uit en na 5 minuten lopen zijn we bij de inchekbalie. Er is geen lange wachtrij, dus bagage droppen en weer weg. De dame achter de balie is zo vriendelijk om onze bagage door te labelen naar Newark, dan hoeven we in Washington niet eerst weer opnieuw in te checken. Ook adviseert ze ons om alvast instapkaarten te regelen. Dat doen we bij de balie van Continental, ook geen wachtrij dus we zijn snel klaar. De Douane door is ook zo gepiept en dan snel wat eten, want Jikke moet haar medicijnen hebben. Ze lijkt wel een drugstoerist, pilletje hier, pilletje daar. We lopen vast naar de gate en we kunnen mooi op tijd aan boord van het vliegtuig. 7 uur en 44 minuten later staan we op het vliegveld van Washington. De vlucht ging prima, zonder al te veel turbulentie. Toch fijn om weer veilig aan de grond te staan.

Vorig jaar hebben we er in Orlando heel lang over gedaan om door de Douane te komen, nu zijn we er zo door. Bagage oppikken, 5 minuten later weer afgeven en op naar de vertrekhal. We hebben ruim twee uur voordat we vertrekken, dus.... tijd voor een Burger :) We halen er eenbij Fuodruckers of zoiets. Nog nooit van gehoord, maar wel een erg lekkere hamburger. American size, we konden hem niet eens helemaal op. Buikje rond en op naar Gate A25 voor vlucht 3263. Eenmaal aangekomen blijkt de vlucht mooi op tijd te vertrekken (5.20). Als er om 5.10 nog geen vliegtuig is, wordt er omgeroepen dat er een brand is op Newark en er voorlopig geen vliegtuigen mogen landen of opstijgen. Mooi balen... maar goed niks aan te doen. Hebben we mooi tijd om een beetje mensen te kijken. De stewardessen zijn er inmiddels ook, wat een stelletje chagarijnen. De een nog norser dan de ander, geen wonder dat ze niet verder komen dan een binnenlandse vlucht van 45 minuten. Langer is niet uit te houden met zulke dames.

Na uiteindleijk ruim 2 uur vertraging kunnen we dan eindelijk het propellor vliegtuig in. Een mooie belevenis, hoewel Jikke daar wat anders over denkt. Van de 45 minuten heeft ze 44 minuten haar ogen dicht gehad, en niet omdat ze sliep....

Eenmaal op Newark gaat het weer voorspoedig, snel uit het vliegtuig en binnen 10 minuten de koffers. Buiten regelen we een taxi en rond half elf zijn we bij het hotel. We hebben een SUPER mooie kamer, met uitzicht op de bedrijvigheid van New York. Arno wil nog wel even wat gaan drinken in de stad, maar JIkke is verstandiger. Wel nog even snel wat drinken en eten bij de supermarkt halen en dan lekker naar bed! Welterusten New York.