newyork2011.reismee.nl

Programma

We zijn maar een paar dagen in New York, dus het leek ons verstandig om een programma op te stellen om te voorkomen dat we uren discussiëren waar we nu heen zullen gaan. We zijn allebei twijfelkonten en daar is nu gewoon geen tijd voor...

Dag 1Vliegreis Amsterdam - Washington - New York Newark, als we 's avonds aankomen zullen we eerst inchecken en onze bagage droppen bij Hotel Warwick NY. Daarna gaan we als eerste naar Times Square of misschien toch een hamburger eten bij Five Guys Burger, mjammie!!

Dag 2

We gaan er vanuit dat we vroeg wakker zijn i.v.m. jetlag, dus een vol programma voor vandaag.

We beginnen met een bezoek aande Top the Rock voor een mooi uitzicht over Manhattan. Vervolgens brengen we een bezoek aan het imposante St. Patricks Cathedral. In de buurt (voor New Yorkse begrippen dan...) ligt ook het Grand Central Terminal, dus die pakken we gelijk maar mee.

Vanuit het GCT vertrekken we met de metro richting Brooklyn om de Brooklyn Bridge over te wandelen richting Manhattan. Zo hebben we altijd de skyline van Manhattan recht voor ons.

Geen idee hoe laat we weer in Manhattan aankomen of hoe onze voeten voelen, maar dan beslissen we of we door gaan richting Chinatown en Little Italy of dat we richting het hotel gaan, wat gaan eten en dan richting Times Square. Misschien gaan we wel even shoppen

Laughing

Dag 3

Als we Chinatown en Little Italy op dag 2 nog niet hebben bezocht, gaan we dat vandaag doen. Anders gaan we via Greenwich Village (wijk in Manhattan) naar Central Park. Hopelijk wordt het mooi weer en trekken veel NY-ers richting CP en is het er gezellig druk. Verder gaan we lekker shoppen vandaagen zien we wel wat de dag ons brengt.

Dag 4

Vandaag gaan werichting Lower Manhattenom Ground Zero, St. Pauls Chapel enWallstreet te bezoeken. Om 14.00 uur vertrekt de boot richting hetVrijheidsbeeld.We hebben tickets om de kroon te bezoeken. Dan wordt wel een pittige klim, want het is ongeveer 354 treden (19 verdiepingen).

's Avonds om +/- 20.00 uur begint de NBA wedstrijd NY Knicks - Orlando Magic waar we kaartjes voor hebben gekocht. Deze wedstrijd wordt gehouden in Madison Square Garden.

Christel en Emiel

Dat ziet er goed uit hoor! Veel plezier ;)

PA EN MA

HOI,ZIET ER GOED UIT ALLEMAAL,HELAAS KUNNEN WE NIET MEE NAAR N.Y. MAAR ALS HET JULLIE UITKOMT,KOMEN WE MORGENVROEG EEN BAKKIE DOEN.
SALUTE.